keskiviikko 12. syyskuuta 2012

Kille eläinlääkärissä

Ei kestänyt kauaa sitten tämäkään ilo, sillä tänään tuli käytyä ell :( Tänään kun tulin töistä istui Kille häkissä silmäluomi halki ja siristeli silmää. Onneksi kävin katsomassa marsuja heti tultuani kotiin sillä kerettiin saada aika ell vielä täksi päiväksi. Oli sitten marsulla haava sarveiskalvossa johon silmätipat (Oftan Akvakol), ensimmäinen vrk 1-2 tunnin välein ja sen jälkeen 6 kertaa päivässä. Onneksi sisko on kipeänä niin saa annettua tippoja tarpeeksi usein huomenna. Muuten olisi marsu lähtenyt mukaan töihin. Saatiin myös kivunlievitykseen Ioxicomia, jota sai antaa jos tarve vaatii. (En koskaan ole kuullutkaan sellaisesta?) Silmäluomikin oli ihan kivassa kunnossa ja halki. Ell mietti jo tikkejä, mutta ei haluttu säheltää nukutuksen kanssa ja lopuksi se vain liimattiin sellaisella haavaliimalla takaisin yhteen. Näyttää kyllä paljon siistimmältä nyt!

Siis että osaa ärsyttää! Ja kun muita tappelun merkkejä ei näkynyt marsussa missään, osunut vain suoraan silmään. Onhan se voinnut sen johonkin tökätä, mutta en kyllä tiiä että minne. Antakaa mun itkeä! Mä en tiedä ärsyttääkö mua se, että näin tapahtui vai se, etten saa nukuttua kunnolla koko loppuviikkoon. Mä oon mennyt 7-8 aikaan nukkumaan kun pitäisi herätä 4 aamulla, mutta nyt sitä ei mennäkkään. Kivasti univelkaa jo valmiiksi ja itkettää ja raivostuttaa ihan kaikki. No kunhan Kille saadaan kuntoon, se on pääasia! Mä oon kyllä hiukan paniikissa. Viimeeksi kun meillä oli silmäpotilas, niin jouduttiin sekin marsu hyvästelemään. Onneksi Kille vaikuttaa melko normaalilta, syö ihan hyvin.

Kille on nyt eristetty muista, ainakin kunnes silmä parantuu. En halua, että se saa siihen osumaa, ennen parantumista. Toisaalta, jos se nyt on eristyksissä, se tuskin pääsee enää (helposti) takaisin laumaan. Vaikeata.. Pitikö nyt juuri siihen silmään osua? :(

Perjantaina on vielä kontrollikäynti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti